De Hawk-eye van Royal Coster Diamonds

Robert Tamara

Wie is Robert Tamara?

Ik ben geboren in Indonesië maar opgegroeid in Duitsland en Brazilië. Op 11 jarige leeftijd ben ik naar Nederland gekomen. Ik ben getrouwd met Mirjam Meier en wij hebben 1 zoon; Phillip.

Wat heb je met sport en tennis in het bijzonder?

Sporten vind ik met name leuk om zelf te doen en minder om naar te kijken. Ik beoefen diverse sporten maar de voorkeur gaat uit naar wintersporten en bergsporten. Ik ben in mijn studietijd begonnen met tennis bij Joy Mozaïek en later bij Buitenveldert. Toen ik naar Amstelveen verhuisde in 1982 ben ik lid geworden bij toen nog LTC Amstelland.

Ingang Royal Coster Diamonds

Wie is Royal Coster Diamonds?

Royal Coster Diamonds is het bedrijf dat mijn schoonvader Ben Meier groot heeft gemaakt. Het is een diamantslijperij en is gevestigd aan het Museumplein in Amsterdam. Jaarlijks ontvangen wij rond de 300.000 bezoekers van over de hele wereld. Zij krijgen een rondleiding en uitleg over het slijpproces waardoor diamant zijn verschillende vormen krijgt voordat het in een juweel gezet wordt. Na deze rondleiding krijgen klanten de gelegenheid om diamanten, juwelen en horloges te kopen in de showroom.
Naast de slijperij hebben wij ook een Diamant Museum, ook op het Museumplein. Daar kan de bezoeker alles leren over het ontstaan van de diamant en de rijke geschiedenis van Amsterdam m.b.t. de diamanthandel en slijperijen.

Waarom heeft Royal Coster Diamonds gekozen voor LTC Startbaan?

Royal Coster Diamonds is een familiebedrijf en de hele familie Meier tennist al jaren bij de club. Naast het feit dat zij zich hebben ingezet als vrijwilliger paste daar ook een sponsoring bij. Inmiddels sponsort Royal Coster Diamonds al heel wat jaren de vereniging omdat we weten dat het fijn werkt voor een vereniging als er extra financiën beschikbaar zijn. Gewoon een kwestie van gunnen dus.

Wat zou anders en/of beter kunnen bij onze club?

Ik geloof dat er altijd wel wat beweging in een club moet blijven om optimaal georganiseerd te zijn en een actieve club is aantrekkelijk voor alle leden. Hopelijk kan de club voldoende nieuwe vrijwilligers blijven motiveren zich in te zetten voor de club.

Waaraan zou je het liefst je sponsorbijdrage besteed zien worden?

Wij hebben al jaren geleden gekozen om ons sponsorgeld voor het belangrijkste deel in de clubkleding te steken. Dat blijft onze voorkeur. Het is fantastisch leuk om feedback te krijgen van mensen over onze jeugd die ze op een andere club hebben zien spelen. Die herkenbaarheid is mooi.

Racket met diamanten

Wat kan Royal Coster Diamonds voor de leden betekenen en/of andersom?

Een bezoekje aan ons Diamant Museum is een leuk uitje voor alle leden en kinderen. Ook een bedrijfsborrel kan bij ons georganiseerd worden. Daarnaast is onze winkel 7 dagen per week geopend en hebben wij een zeer diverse collectie aan juwelen en horloges. Dus komt dat zien!

Wat vond je van het laatste sponsorevent?

Een enorm leuk initiatief om de sponsoren kennis met elkaar te laten maken. Het was een zeer geslaagde middag.

Heb je tot slot nog wat toe te voegen?

Een compliment aan de sponsorcommissie die met de nieuwe opzet al een hoop hebben gerealiseerd. En dat we maar heel lang gezellig met z’n allen kunnen tennissen op ons mooie park.

Royal Coster Diamonds