LTC Startbaan

Over de club

Historie

LTC Startbaan is opgericht in januari 2013, ontstaan uit de fusie van LTC Amstelland (1971) en TC De Meerlanden (1972). De vereniging organiseert activiteiten voor alle niveaus en leeftijden. LTC Startbaan heeft veel aandacht voor de jeugd met het Talentontwikkelingsplan en training voor alle jeugdleden, waaraan ook jong senioren kunnen deelnemen. LTC Startbaan organiseert zowel voor de jeugd als voor de senioren competitie en een open toernooi. Bij het open senior toernooi komen zelfs spelers uit de top tien van Nederland naar onze gravelbanen. Ook de meer recreatieve speler is uitstekend op zijn plek met de ladder, vele tossmogelijkheden, en gezelligheidstoernooien. Voor zowel jeugd als senioren geven gekwalificeerde trainers groeps- en privélessen.

Tennispark

Onze dynamische tennisvereniging is gevestigd op Park Startbaan, gelegen op een centrale locatie in Amstelveen en voorzien van veel groen. Naast het park ligt een groot parkeerterrein waar gratis geparkeerd kan worden. Het park heeft twaalf gravel buitenbanen met verlichting, een mini-tennisbaan en vijf binnenbanen.

Actief en veelzijdig

Onze vereniging telt momenteel ruim duizend leden in alle leeftijden, waarvan 20% jeugdleden. Van de jongste jeugd tot Old Stars: iedereen is van harte welkom, voor zowel recreatief als prestatief tennis. Activiteiten en initiatieven zijn er in eerste instantie op gericht om onze leden plezier te laten beleven aan het tennis. LTC Startbaan kent, net als de gemeente Amstelveen, veel internationale leden!