Overige activiteiten & evenementen

Openingstoernooi

Het Openingstoernooi is weer terug op de kalender. Na de winter op binnenbanen gespeeld te hebben en de gezelligheid van de club gemist te hebben, is dit weer de eerste kans om op de gravelbanen te staan met de andere leden. Het is vanzelfsprekend ook een goede voorbereiding voor de Voorjaarscompetitie, die alweer snel gaat starten.

Partymix

De Partymix is het gezelligheidstoernooi om te dubbelen of mixen met iemand met wie je normaal nooit mee speelt. Dat kan een lid van een andere sterkte zijn, een vriend die ergens ander lid is of iemand anders met wie je nog nooit gedubbeld hebt.

Jour des Dames en Jour des Hommes

Een dag waar je je individueel voor opgeeft en waar damesdubbels en herendubbels worden gespeeld. Het culinaire aspect is deze dag ook van belang. Zo wordt de speeldag afgesloten met een heerlijke lunch.

105

Welk team bereikt als eerste de 105 punten? Winnende volleys en smashes leveren extra punten op. Een dynamisch spel waarbij je als team van drie of vier spelers het opneemt tegen een ander team. Om iedere bal wordt gestreden, omdat je zeker niet wil dat de tegenstander een winner slaat. Spanning gegarandeerd, omdat je na het bereiken van de 100 punten ook minpunten kan krijgen.

Clubkampioenschappen

In alle onderdelen wordt gedurende negen dagen gestreden om de eeuwige roem van Clubkampioen van LTC Startbaan. Traditioneel de afsluiting van de toernooien in het zomerseizoen. Zeker alle competitiespelers komen aan hun trekken, maar ook voor nieuwe leden en beginnende tennissers is het de perfecte gelegenheid om wedstrijden te spelen en nieuwe mensen te leren kennen.

Nations Cup

Nieuw op de kalender is de Nations Cup. Een eendaags toernooi waarbij leden in een landenteam spelen. Dus leden met een andere nationaliteit of een binding met een ander land kunnen onder de vlag van dat land spelen. Met landgenoten tegen een ander landenteam.

Open Startbaan Toernooi

Het OST wordt traditioneel in week 25 gehouden. Een deel is een ranglijsttoernooi voor (aankomende) topspelers om punten te verdienen. Het andere deel staat open voor deelname van iedereen.